Τόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνεις στα social media για να είσαι χαρούμενος1 min read

Υπάρχει κάποιο όριο στη χρήση κάθε εφαρμογής καθώς η τεχνολογία μπορεί να σε επηρεάσει αρνητικά. Μήπως το ξεπερνάς;

“Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του Facebook, του Snapchat ή του Instagram, που αφιερώνουν πολλή ώρα σε αυτά είναι λιγότερο χαρούμενοι σε σχέση με εκείνους που αφιερώνουν λιγότερη.” Αυτό υποστηρίζουν τα δεδομένα του Moment, μιας εφαρμογής που μετράει την χρήση του κινητού και την οποία χρησιμοποιούν μισό εκατομμύριο άτομα. Από αυτά, οι 20.000 ρωτήθηκαν το κατά πόσο είναι χαρούμενοι ή όχι με τον χρόνο που αφιερώνουν στις εφαρμογές των ηλεκτρονικών τους συσκευών. Ας δούμε τι απάντησαν.

Τι έδειξαν τα δεδομένα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας όσοι χρησιμοποιούν λιγότερο τις εφαρμογές, είναι περισσότερο χαρούμενοι σε σχέση με εκείνους που τις χρησιμοποιούν περισσότερο. Αναφορικά με το Instagram, ένας “φυσιολογικός” χρήστης αφιερώνει 26 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή, ενώ εκείνος που τη χρησιμοποιεί αλόγιστα, 54. Η αντίστοιχη ώρα στο YouTube είναι 33 και 74 λεπτά την ημέρα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Moment, ο μέσος χρήστης iPhone χρησιμοποιεί τουλάχιστον 10 εφαρμογές για 76 λεπτά την ημέρα και περνάει τουλάχιστον 43 λεπτά στο τηλέφωνο.

“Κάθε εφαρμογή έχει ένα επιτρεπτό όριο αναφορικά με την χρήση της,” υποστηρίζει ο Kevin Holesh, δημιουργός της εφαρμογής Moment. Για παράδειγμα, το φυσιολογικό όριο χρήσης του Facebook είναι τα 20 λεπτά. Αν εσύ αφιερώνεις λιγότερο χρόνο, τότε θα είσαι χαρούμενος. Αντίστοιχα αν αφιερώνεις περισσότερο, δεν θα είσαι. Το νούμερο αυτό έχει προκύψει από τη συλλογή δεδομένων χιλιάδων χρηστών της εφαρμογής Moment. Αυτό υποστηρίζει και έρευνα αναφορικά με την χρήση του Facebook και των συναισθημάτων που προκαλεί στους χρήστες. Σύμφωνα με αυτήν, όσο περισσότερο χρησιμοποιεί κάποιος την εφαρμογή, τόσο πιο αρνητικά τον επηρεάζει. “Ακόμα και οι άνθρωποι του Facebook γνωρίζουν το φυσιολογικό όριο χρήσης της εφαρμογής, ασχέτως αν δεν το λένε δημόσια” συνεχίζει ο Holesh.

Για τον Holesh, το όριο μεταξύ σωστής και υπερβολικής χρήσης των εφαρμογών και της τεχνολογίας είναι πολύ εύθραυστο. Και σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η διαμάχη μεταξύ των δημιουργών εφαρμογών και των χρηστών, καθώς οι πρώτοι επιθυμούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ενασχόληση με το προϊόν τους, σε αντίθεση με τους δεύτερους που θέλουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να επιλύουν προβλήματα, να έρχονται σε επαφή με τους γύρω τους, να κάνουν τη ζωή τους αποτελεσματική και να εκπληρώνουν οποιαδήποτε ανάγκη τους.

“Ο στόχος των ανθρώπων του Facebook είναι να το χρησιμοποιεί ο κάθε χρήστης όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό όμως ποτέ δεν μπορεί να είναι ο προσωπικός στόχος ενός ατόμου,” δηλώνει ο Holesh. “Το μέσο άτομο αφιερώνει 55 την ημέρα στο Facebook. Ωστόσο εκείνοι που σχεδιάζουν την εφαρμογή προσπαθούν να την κάνουν ακόμα περισσότερο ελκυστική, ανεξάρτητα από την προσωπική ευτυχία του καθενός”.